Bherria iLab-en 2. Foro Irekian: ezagutza lankidetza publiko-soziala bultzatzeko

Joan den urtarrilaren 29an, Bherria-k iLab-eko 2. Foro Irekian parte hartu zuen, Gipuzkoako Foru Aldundiaren GUNEA Gunean. Foro horrek hainbat ekimen bildu zituen herritarren parte-hartzean ezagutzaren transferentziari buruzko esperientziak partekatzeko eta lankidetzarako aukera berriak aztertzeko.

Eusko Jaurlaritzaren iLab herritarren partaidetzarako berrikuntza-laborategia da, eta ezagutzaren esperimentazioa, prospekzioa eta transferentzia bultzatzen ditu, elkarlaneko gobernantza-modu berriak garatzeko. Erabaki publikoak hartzeko orduan herritarren inplikazioa indartzea du helburu, joerak aztertuz, metodologia berritzaileak garatuz eta ikaskuntza-sareak sortuz.

 

Bherria ezagutza transferitzeko proiektua da

Gure hitzaldian, Bherria-n garatutako ezagutza transferitzeko mekanismo nagusiak aurkezten ditugu, administrazioen eta herritarren arteko lankidetzaren aplikazio praktikoa errazten dutenak. Arantzazulab eta Decidim berrikuntza demokratikoan funtsezkoak diren bi ekimenekin ere partekatu dugu mahai-ingurua::

  • Arantzazulab-ek gobernantza kolaboratiboko eredu aurreratuak ikertzen eta sustatzen ditu..
  • Decidim software libreko plataforma digital bat da, partaidetza-prozesu ireki eta gardenak bultzatzen dituena..

2017an sortu zenetik, Bherria-k administrazio publikoa eta herritarrak hurbiltzeko lan egin du ezagutzaren transferentziaren bidez, metodologia erreplikagarriak eta aplikazio praktikoko tresnak erraztuz. Foroan azpimarratu nahi izan genuen transferentzia hori honela gauzatzen dela:

  • Dokumentazio egituratua::
    110 sarrera ditugu blogean, eta 113 orrialde webgunean, lankidetza publiko-sozialari buruzko esperientziak eta ikaskuntzak jasotzeko.
  • Erreferentzien gordailua::
    Datu-base bat garatu dugu funtsezko 50 dokumentuk osatuta eta gida praktiko gisa balio duten proiektu zehatzen 50 adibiderekin.
  • Ikus-entzunezko produkzioa:
    97 bideo ditugu, esperientzia errealak dokumentatzen dituztenak eta ikaskuntza giltzarriak modu argi eta eskuragarrian transmititzen dituztenak.

Guztira, 500 artxibo inguruko dokumentu-funtsa erabiltzen dugu, Bherria-n sortutako ezagutza eta lankidetza publiko-sozialeko proiektuetarako funtsezko erreferentziak biltzen dituena.

 

Lankidetza publiko-sozialaren 10 ezagugarrien lan-esparrua

Foroan aurkeztutako garapen nagusietako bat lankidetza publiko-sozialaren 10 atributuenesparruai zan zen, funtsezko erreferentzia ezagutza transferitzeko gure prozesuetan. Esparru hori honela zehaztu da:

  • Berariazko txostenak: Ezaugarri bakoitza sakon aztertu eta dokumentatu da galdera gidariekin eta adibide praktikoekin..
  • Tresna aplikagarriak: Karta-sorta bat diseinatu dugu, gogoeta egitea eta kontzeptu horiek testuinguru parte-hartzaileetan erabiltzea errazteko..
  • Etengabeko komunikazio-estrategia: Ezagutza aktiboaren transferentziari eusten diogu plataforma digitalen eta aurrez aurreko topaketen bidez, eskuragarritasuna eta aplikazioa bermatuz.

Ikaskuntzak sarean konektatzea

Foroak, era berean, gure transferentzia-estrategiak iLabeko beste proiektu batzuekin partekatzeko aukera eman zigun, eta truke-aukerak sortu genituen honako ekimen hauekin:

ELLAS – Memoria Aktibatzeko Kita: Memoria kolektiboa berreskuratzeko eta zabaltzeko tresnak.
Wikikrazia – Elkarlaneko gobernantza: Desarrollo de modelos de toma de decisiones participativas.
G(H)AURKI: Haurren parte-hartzea eta prozesu horiek toki-gobernuetan instituzionalizatzea..
Hiri biotikoak: Apuesta por la regeneración ecosocial basada en el aprendizaje compartido.

Bherria-n uste dugu ezagutzaren transferentzia funtsezkoa dela lankidetza eredu iraunkorrak sendotzeko eta herritarren parte-hartze egituratua bultzatzeko. Jardunaldiak, iLab Foroan, gobernantza publikoa eta inplikazio komunitarioa indartzen lagunduko duen ezagutza eskuragarria eta moldagarria sortzeko konpromisoa berretsi zuen.

Ikaskuntzak eta etorkizuneko erronkak

Urteotan, Bherria-n funtsezko ikaskuntzak identifikatu ditugu::

  • Etengabeko esplorazioa eta hobekuntza: Formatuak eta edukiak egokitzen ditugu gure xede-publikoaren beharretara egokitzeko.
  • Produktuen sistematizazioa: Materialak formatu eta hizkuntza bisual desberdinetan garatzen ditugu, ulermena eta hedapena erraztuz.
  • Dokumentu-base egituratu bat kudeatzea: Erronka bat den arren, dokumentazio hori funtsezkoa da euskal administrazioan erantzukizun teknikoa duten pertsonentzat, herritar aktiboekin lankidetzan jarduten dutenentzat.

Tresnak, metodologiak eta ikaskuntzak garatzen eta partekatzen jarraituko dugu, administrazioen eta herritarren arteko lankidetza eraginkorragoa bultzatzeko.

Utzi erantzuna

Zure e-posta helbidea ez da argitaratuko. Beharrezko eremuak * markatuta daude