Komunikazioa: lankidetza-prozesuen palanka handia

Asier Amezaga eta Arantxa Sainz de Murieta Komunikatik enpresaren sortzaileak dira, eta hasieratik Bherriaren talde bideratzaileko kide dira. Asier eraldaketa digitaleko eta herritarren partaidetzako proiektuen aholkularia, zuzendaria eta bideratzailea da. Arantxa aholkularia da, lankidetza-prozesuetarako komunikazio estrategikoko eta komunikazioko proiektuen zuzendaria da, eta herritarren partaidetzako prozesuak errazten ditu.

Otsailaren 23an, 9:30etatik 11:00etara, egingo dugun Bherria Prestakuntzaren hurrengo saioko hizlariak izango dira. Saio hau online izango da. Jarraian, saioaren edukiari buruzko hausnarketa batzuk egingo ditugu:

IZENA EMAN NAHI DUZU?

Komunikazioa funtsezko alderdia da Administrazio Publikoaren eta herritarren arteko lankidetza-proiektuak bultzatzeko, aukera ematen baitu beharrak eta eskaerak identifikatzeko, informazioa trukatzeko eta akordioak eta irtenbideak elkarrekin eraikitzeko. Lankidetza-testuinguru horretan, garrantzitsua da kontuan hartzea komunikazioa ez dela norabide bakarrekoa, baizik eta lankidetza-prozesu horretan inplikatutako alderdien arteko elkarrizketa bat edo, gutxienez, lotura bat ezartzea.

Horrelako prozesu bat komunikatzeko premisa nagusietako bat da gonbidapen argia eta zehatza egitea, bultzatu nahi dugun prozesuaren esparrua osatzen duten helburuak, mugak eta konpromisoak zehaztuz. Ez da gauza bera baterako diseinu-prozesu batera, entzuteko prozesu batera edo erabakiak hartzeko prozesu batera gonbidatzea; beraz, beharrezkoa da pertsonei eta gizarte-eragileei eskatzen diegun inplikazio-maila zein den eta lortu nahi ditugun lorpenak zein diren argitzeko eta jakinarazteko gai den diseinu batetik abiatzea.

Komunikazioa gizarte-mobilizaziorako tresna indartsua da; gakoa da gelditzea eta galdetzea nori deitu nahi diogun, nortzuk diren eragileak edo parte hartzera gonbidatu nahi ditugun pertsonen profila. Elkarrizketa horretan parte hartu nahi dugun pertsonen eta agenteen mapa lortu ondoren, honako hauen esku egongo gara:

  • Pertsona eta/edo eragile horiekin konektatzeko behar diren kanaletan pentsatzen hastea; horrela, jakingo dugu erakunde publikoak beharrezko kanalak dituen ala ez, eta posible den kanal berriak sortzea; edo proiekturako berariazko komunikazio-ekosistema bat ex-novo sortu behar den.
  • entzute aktiboko sistema bat diseinatzea, proiekturako interesgarriak diren pertsonak eta eragileak hautematen, erakartzen, informatzen, hitz egiten eta elkartzeko guneak proposatzen laguntzeko.
  • komunikazioan erabiliko dugun hizkuntza eta komunikazio-tonua zehaztea, hau da, zer ahots jarriko diogu proiektuari; ez da gauza bera gazteengana, helduengana edo adinekoengana jotzea.

Beraz, askotariko publikoarengana iristeko estrategiak diseinatu behar dira, konfiantza eta lotura sortzeko helburuarekin. Aldi berean, eta lankidetza publiko sozialeko prozesuetan gertatzen diren fase desberdinekin batera, kontakizun bat eraikitzen dugu ahots desberdinen baturarekin, borondatez inplikatzen diren pertsonen baturarekin; prozesua bera legitimatzen laguntzen duen kontakizuna da, eta ikuspegi indibidualetatik ikuspegi kolektiboetara igarotzeko aukera ematen du.

Azken batean, prozesuan gardentasuna, argitasuna eta komunikazio etengabea eta erregularra funtsezkoak dira konfiantza ezartzeko, herritarrak proiektuaren aurrerapenari buruz informatuta eta eguneratuta edukitzeko eta lankidetza eraginkorra sustatzeko. Komunikaziorik ezak eta gardentasunik ezak mesfidantzara eta herritarren interes faltara eraman dezakete, eta horrek zailago egin, edo proiektu garrantzitsuek porrot egitea eragin dezake.

Berria Prestakuntza saioan elkarrekin aztertuko ditugu komunikazio-prozesu bati aurre egitean sortzen zaizkigun hainbat gai:

1. Helburu partekatu bat eraikitzea. Inplikatutako alderdi guztien artean helburuak lerrokatzeak bidean sortuko diren komunikazio-oztopoak gainditzeko aukera emango digu.

2. Erraztasuna diseinatzea. Erraztasunaren diseinu on batek argibide erabakigarriak emango dizkigu lankidetza-prozesuaren komunikazio-premien inguruan.

3. Komunikazio-helburuak definitzea. Ezin gara konformatu helburu generikoak adieraztearekin; prozesuaren fase bakoitzaren helburuak zehaztu behar dira komunikazioaren bidez palanka egiteko: hedapena, erakarpena, lotura, eztabaida, kontakizun partekatua eraikitzea, eta abar.

4. Balio-proposamena eta gonbidapena. Lankidetza publiko-sozialeko prozesu edo proiektu baten komunikazioak koherentea izan beharko du egiten den gonbidapen-mailarekin; ez da gauza bera informatzeko, kontsultatzeko, lankidetzan aritzeko edo elkarrekin erabakitzeko komunikatzea.

5. Publiko objektiboen segmentazioa. Lankidetza-prozesuaren diseinu on batek kontuan hartuko du prozesuan inplikatutako eragileen konplexutasuna: segmentazio horrek, gorago esan dugun bezala, harremanetarako kanalak zehazten, entzuteko sistema bat diseinatzen eta komunikazioaren tonua zehazten lagunduko digu.

6. Kanalak hautatzea. Publiko desiratuengana hurbiltzeko lehen urratsa konektatzeko kanalak eta espazioak, batzuetan presentzialak, kontuan hartzea da. Jakin badakigu, halaber, komunikazio instituzionalaren eremuan mugitzen garela, eta horrek ez duela beti ahalbidetzen erakarri nahi ditugun publikoentzako kanal aproposak erabiltzea.

7. Kontaketa eta konfiantza eraikitzea. Partekatutako kontakizun bat sortzea konfiantza eraikitzeko palanka bat da; komunikazioak alderdiei ahotsa ematen die, eztabaida sor dezake eta elkarrizketa zabaltzen du, jarrera indibidualetatik ikuspegi kolektiboetara igarotzea erraztuz.

8. Komunikazio-ekintzak. Komunikazio-ekintzak diseinatzerakoan, argi izan behar dugu ekintza horiek guztiek berariazko helburuak bete behar dituztela, publiko segmentatuetara zuzendu behar direla, kanal edo espazio egokiekin, eta komunikazioaren inpaktuen neurketa eta ebaluazioa aurreikusi behar dutela.

Artikulu hau irakurtzen ari bazara, Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Publikoan lan egiten baduzu eta lankidetza publiko-sozialeko prozesuetako komunikazioaren gakoak ezagutu nahi badituzu, eman ezazu izena inprimaki honen bitartez.

Bherriaren jarduera batean parte hartzen duzun lehen aldia bada, jakinaraz iezaguzu, programari eta jarduerei buruzko testuinguru apur bat emateko.

Lagundu Bherriari deialdi hau zabaltzen! Prestakuntza honetan interesatuta egon daitekeen norbait ezagutzen baduzu, mesedez, helarazi esteka.

Utzi erantzuna

Zure e-posta helbidea ez da argitaratuko. Beharrezko eremuak * markatuta daude