Aurkezpena

Prozesu batean ekintzen eraginkortasuna ebaluatzeak helburuak lortzea zer neurritan errazten duen ulertzen laguntzen du. Horrek garrantzi handiagoa hartzen du Administrazio Publikoak sustatutako ekintzak direnean, kontuan ematea faktore erabakigarria da-eta.

Ebaluatzea ez da (soilik) neurtzea. Zenbakiek esanahi bat ematen diote galderari, lortu beharreko helburuari edo ebaluatzeko irizpideari.

Ebaluazioa hobetzeko prozesua da, ez helburua bera. Ebaluatzea da metodo zorrotz eta dokumentatu bat sortzea, trazabilitatea errazteko, norbaitek prozesu bera errepikatzen badu, emaitza beretara edo antzekoetara iritsi ahal izateko. Ebaluazioa prozesu subjektiboa da, eta interpretazioetara irekita dago, baina inoiz ez da arbitrarioa.

Horiek dira ulertzeko balioko diguten gako batzuk eta gure ekintzen ebaluazioari erantzutea.

“Ebaluazioa” ezaugarriaren lotutako edukien sorkuntza, Komunitateko bileran hasi zen, Bherriaren ikaskuntza-komunitatea. Ondoren, Civímetro-k (Maje eta Pascual) zuzendutako Prestakuntza saioa funtsezko elementuak ekarri zituen, eta horiek, Komunitatean eskuratutako ekarpenekin batera, Bherria-ko talde teknikoak egindako sintesi-lan baten amaitu ziren, orain atal honetan jaso duguna.

Komunitatearen parte izan!
Zatoz Prestakuntzara!
Newsletter-era harpidetu!

Kontuan hartzeko gakoak

KONPLEXUTASUNAREN AURREAN ERRAZTASUNA

Lankidetza-prozesuak konplexuak direla kontuan izanda, zenbait gako naturalizatu behar ditugu, iparrorratz bezala balio izateko, helburuari modu arinean laguntzen ote diogun jakitearren.

Zure proiektuan, zer-nolako galderak balio dute ebaluazio iraunkorragoa barneratzeko eta naturalizatzeko? Zein unetan egiten diozue galdera hau zuen buruari: Ekintza honek eraiki nahi dugun harreman-estiloa indartzen du?

EBALUAZIOA DEFINITZEAK PROIEKTUA EGOKITZEN DU

Gure proiektua zer den eta zer ez den hausnartzeak espektatibak doitzeko aukera emango du, eta askotan emaitza ukiezinak dituzten ekimenekiko mesfidantza sortzea saihestuko du.

Zure proiektuan, nola eta noiz definitzen da ebaluazioa? Ebaluazioak eragina badu proiektuaren definizioan ala borroka galdua da? Proiektuaren helburuak partekatzen al dira proiektuaren parte direnekin?

UKIEZINAK ZEHAZTEA NEURTZEKO ETA EBALUATZEKO

Inpaktu posible guztiak imajinatzeko, ikusteko, deskribatzeko, partekatzeko… gai izan behar dugu. Arrazoi sakonenei buruz hitz egitea eta horiek esplizitatzea.

Zure proiektuan, zein alderdi dira desberdinak prozesuaren ondoren? Une batez grabatzen badugu, behin prozesua amaituta, eta bideoa hasierako egoerarekin alderatzen badugu, nola dakigu bakoitza zein uneri dagokion?

DENBORA ETA LEHENTASUNAK

Ebaluazio kontziente batek proiektuaren fase guztiei denbora eskaintzea eskatzen du. Baina zehatz-mehatz ebaluatzeak beti eskura ez ditugun baliabideak izatea eskatzen du, eta garrantzitsua da mugak jartzea, gehiegizko analisiak eragindako paralisian ez erortzeko.

Zure proiektuan, zer baliabide eta denbora eskaintzen zaizkio ebaluazioari? Nola erabakitzen da zer den garrantzitsuagoa? Nortzuk, zer eta zein unetan neurtzen dira proiektuak?

LOTURAK INDARTZEKO KONTZIENTZIA

Prozesuek loturak eraikitzen, harremanak indartzen eta lankidetzak josten laguntzen duten jakin nahi dugu, adimen kolektiboa eta komunitate-bilbea indartzea behar baitugu erronka konplexuei erantzuteko.

Zure proiektuan, nola aprobetxatzen dituzue ebaluazio-espazioak pertsonen eta erakundeen arteko loturak eta prozesuaren helburuarekiko lerrokatzea indartzeko?

FUNTZIONATZEN EZ DUENA EBALUATZEA

Proiektu batek arrakastarik ez badu, ez dugu jakinarazi nahi izaten; banako ondorioak ateratzen aritzen gara, akatsetatik zenbat ikas dezakegun kontuan izan gabe.

Zure proiektuan, nola jakinarazten dituzue ebaluazioaren emaitzak? Nola dakizue egindakoa zuen helburuak lortzearen aldekoa den ala ez? Nola ikasten duzue akatsetatik? Nola indartzen duzue esperimentatu ahal izateko kultura?

EBALUATZEA IKASTEKO ETA AURRERA EGITEKO

Prozesuen zentzua, erremintak eta ebaluazio-mugarriak berreskuratu behar ditugu. Ekimenak indartzearen, etengabeko hobekuntzaren eta berrikuntzaren iturria dira. Premiazkoa da hausnarketa egitea praktikatik eta praktikarako.

En tu proyecto, ¿de qué manera traéis a la nueva planificación lo aprendido en ciclos anteriores? ¿En qué momentos han sido más útiles los aprendizajes?

 


Emaitzak

Dokumentu osoa deskargatu!


Artikuluak

Ezaugarriei buruzko hirugarren infografia: lankidetza-prozesuei ebaluaziotik erantzuteko 7 gako

Administrazio Publikoaren eta herritarren arteko lankidetza-proiektuak definitzen dituzten 10 ezaugarriak sakontzen jarraitzen dugu. 2022ko irailean, “Helburuaren argitasunari” buruzko atributua izan genuen aztergai, eta abenduan, “Prozesuen bideratzearen” inguruan prestakuntza partekatu genuen, baita ere dagokion txosten eta infografia. Aztertu dugun hirugarren atributua … Gehiago ikusi

Neurtzea baino askoz gehiago: ebaluazioa ikaskuntza-prozesu partekatu gisa

  Ebaluazioa izaki mitologiko eta magiko hori da, eta formularioen, adierazleen, grafikoen edo diskurtsoen bidez irudikatu ohi da, askotan irakurtezinak direnak, ebaluatu beharreko proiektua sustatzen duenaren joerak neurtzeko eta irudikatzeko asmoarekin. Baina, horrek horrela izan behar al du? Alternatibarik ba … Gehiago ikusi


Dokumentuak

IzenburuaAzalpenaDokumentu motaJatorriaEremuakDataPDFOrriak
#Ebaluazio ezaugarria

Dokumentua lankidetza publiko-sozialeko prozesuen ebaluazioaren inguruko lan-ziklo baten emaitza da. Ziklo honetan, prozesu horien ebaluaketa nolakoa izan behar duen ulertzeko sei gako garrantzitsu atera ditugu. Era berean, mota horretako proiektuak gauzatzeko moduaren lau adibide zehatz ere ematen dira.

Lan dokumentuaBherria, 15/0272023

16
Vitoria-Gasteizko Herritarren Partaidetzarako Udal Plana ebaluatzeko taula.

Vitoria-Gasteizko Herritarren Partaidetzarako Udal Plana (2020-23) ebaluatzeko taula.

Lan dokumentuaVitoria-Gasteizko Udala, 09/2022

15

Dolumentu guztiak ikusi »